Wednesday, February 11, 2009

Transformasi Akademi Fantasia

Oleh Serimah Mohd Sallehuddin
serima@bharian.com.my


BARISAN tenaga pengajar dan pengacara Akademi Fantasia musim ketujuh.

Astro yakin format baru, pengajar berpengalaman semarakkan musim ketujuh

MAMPUKAH Akademi Fantasia ke-7 (AF7) mengembalikan detik kegemilangan yang pernah dicatat satu ketika dulu sehingga membangkitkan fenomena dan gelombang tersendiri apabila ia menemui penonton bulan depan?

Kegemilangan AF musim pertama hingga ketiga masih diingati peminat setia program itu, tetapi ‘demam’ AF mula berkurangan sejak musim keempat menyingkap tirainya malah ia berlarutan sehingga AF6, bagaimanapun Astro tetap menegaskan jumlah penontonnya meningkat saban tahun.

Selain jumlah penonton yang menjadi pertikaian, arah tuju pelajarnya sebaik tamat program itu juga sering kali menjadi persoalan, namun Astro tetap tegar menerbitkan program itu saban tahun walaupun ramai mempertikaikan perlunya program itu untuk diteruskan.

Pengurus Saluran Astro Ria, Khairul Mizan Shagul ketika sidang media mengumumkan tenaga pengajar dan pengarah muzik AF7 baru-baru ini, yakin pembaharuan format yang kerap serta dengan menyandarkan tenaga pengajar berpengalaman akan menjadikan AF musim ini lebih baik, hebat dan bertenaga.

Slogan Satu Transformasi Akan Berlaku adalah penanda aras satu transformasi besar bakal berlaku bukan saja kepada program, malah Khairul Mizan juga yakin musim ini akan membawa perubahan kepada pelajarnya. Beliau juga berkata, beberapa perkara yang berlaku sejak akhir-akhir ini terhadap bekas pelajar AF tidak akan berlaku kepada bakal pelajar musim ini dengan transformasi besar yang mereka lakukan.

Berita penuh : http://www.bharian.com.my

0 comments:

Original design by andrastudio Blogger port by Blogger Templates

Powered by Blogger