Wednesday, December 10, 2008

GAMBAR TANAH RUNTUH BUKIT ANTARABANGSA



Kejadian tanah runtuh di bukit Antarabangsa mengakibatkan empat terkorban manakala lebih daripada lapan orang dikhuatiri terperangkap dalam kejadian tanah runtuh jam 4 pagi tadi yang menyebabkan 14 banglo di Taman Bukit Mewah dan Taman Bukit Utama di kawasan Bukit Antarabangsa dekat ibunegara, tertimbus.

Empat mayat yang ditemui melibatkan tiga wanita dan seorang lelaki, demikian menurut jurucakap Persatuan Bulan Sabit Merah (PBSM) yang berada di tempat kejadian.

Banglo yang tertimbus itu melibatkan lapan unit banglo di Taman Bukit Utama dan enam unit di Taman Bukit Mewah, demikian menurut jurucakap bomba dan penyelamat yang berada di tempat kejadian.

Salah sebuah banglo terlibat ialah milik Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri Datuk Mohamed Thajudeen Abdul Wahab.

Kejadian tanah runtuh itu telah mengakibatkan jalan utama ke kawasan perumahan terbabit terputus dan beratus orang terperangkap di Bukit Antarabangsa.



Moral: Allah pemberi rezeki dan boleh tarik nikmat kita bila-bila masa sahaja, jadi sentiasalah ingat kita ini hamba! Sudahkan kita bersedia............................... menghadapi hari dimana bumi ini bergoncang???

Sumber dari: isuhangat.blogspot.com





foto The Star oleh ABDUL RAHMAN SENIN

0 comments:

Original design by andrastudio Blogger port by Blogger Templates

Powered by Blogger